6. õpiränne

Teema: Problem Solving & Decision Making
Aeg: 22.-26.07.2019
Koht: Palermo, Itaalia
Osaleja: Kristel Mets

Osaleda aktiivselt multirahvuslikus treeninggrupis südasuvises Palermos on juba probleem iseenesest, tuleb vaid lahendus leida ja õiged otsused teha.
Tundub, et (töö)elu koosnebki probleemidest, sest huvi lahenduste leidmise vastu oli nii suur, et moodustati kaks 16-liikmelist gruppi, mis treenisid kogenud juhendajate käe all üksteisest 30 m kaugusel erinevates hotellides.

Gruppe juhendasid treenerid/konsultandid Angela Winstanley (Suurbritannia päritoluga pikaaegse kogemusega juhtimisalastel koolitustel) ning Carmelo Pollichino (kohalik, valdavalt IT-valdkonna koolitaja).
Minul oli au kuuluda fotol esiplaanil oleva Angela gruppi, millele andis lisaväärtuse tõeline British English.

Igaüks ilmselt teab, et on olemas probleemid ning elu koosnebki valdavalt suuremat või väiksemat laadi probleemidest. Aga kui tihti mõtleme selle üle, miks probleemid tekivad ja kuidas aru saada, et SEE on nüüd probleem. Aga palun - niikaua, kui SELLEL on lahendus, ei ole SEE probleem. Kui lahendust ei ole, peab tundma vajalikke tehnikaid, meetodeid ja tööriistu, et probleem "lahtimuukida" ja ikkagi lahenduseni jõuda.

Tõele au andes tuleks siinkohal märkida, et vahel lahenevad probleemid iseenesest, kui piisavalt kaua ja kannatlikult oodata.

Viie tihedalt töise hommikupooliku jooksul treeniti ning arendati kolme türklast, kahte portugallast, kahte bulgaarlast, ungarlast, kahte leedulast ning ühte poolakat, rootslast, sakslast, slovakki, austerlast ja eestlast (kusjuures 15 olid siiski -lannad) järgmistes olulistes oskustes:
  • kuidas jõuda probleemide algpõhjusteni ja miks see on oluline
  • kuidas esitada õigeid küsimusi
  • milline info on oluline - faktid vs arvamused?
  • kuidas töödelda ja tõlgendada infot
  • milliseid probleeme saab üksi lahendada ja millal kaasata teisi?
  • millised on võimalikud takistused 
Kõik toimus valdavalt rühma- ja meeskonnatöö vormis läbi erinevate ülesannete lahendamise ja strateegiliste mängude.



Koolituse teine pool keskendus otsuste tegemise tehnilistele ja sisulistele külgedele:
  • Kuidas inimesed otsuseid teevad?
  • Kui valikuid on kaks? Rohkem?
  • Otsuste rakendamine ja elluviimine
  • Monitoorimine jha ülevaatamine
Kõigi nende päevade jooksul oli meie ümber Sitsiilia oma ajaloo, lõhnade, värvide, helide ja maitsetega.  Kõigest sellest saime piisavalt osa vastavalt igaühe soovidele ja vajadustele.








Koolitaja soe käepigistus, tunnustav pilk ning "kellade ja viledega" tunnistus pani viiele aktiivsele õppepäevale väärika punkti.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar