4. õpiränne

Teema: Smart Teachers Play More
Aeg: 12.-16.11.2018
Koht: Reykjavik, Island
Osaleja: Angelika Vandler

2018. aasta novembrikuu keskpaigas osalesin Smart Teachers Play More koolitusel minu ammuses unistuste sihtkohas – Islandil, Reykjavikis.


Koolituse korraldajateks oli Islandilt pärit särtsakas ja elav Kristín Einarsdóttir, kes on väga kogenud kehalise kasvatuse õpetaja ja koolitaja. Kristin on ka Play To Learn More meetodi väljatöötaja.

      

                                                                                 Kristín Einarsdóttir






Teiseks korraldajaks ja koolitajaks oli Inglismaalt pärit, kuid Hispaanias elav väga armas ja emotsionaalne Sarah Jane Anthony, kes tegeleb aktiivselt lastele inglise keele kui teise keele õpetamisega ning on Smartenglish Creative Language School asutaja.

                        
                                                               Sarah Jane Anthony


Koolitusel osales vägagi multikultuurne õpetajate seltskond kümnest riigist – Eestist, Soomest, Islandilt, Põhja-Iirimaalt, Inglismaalt, Kreekast, Bulgaariast, Sloveeniast, Portugalist ja Hispaaniast. Samuti erinesid ka õpetavate laste sihtgrupid – tavalapsed, erivajadustega lapsed; kunsti, muusika ja inglise keele suunitlusega klassis õppivad lapsed. Antud koolitus oli mõeldud lasteaiaõpetajatele ja algklasside õpetajatele.

Smart Teachers Play More koolituse eesmärgiks oli tutvustada erinevaid meetodeid ja võtteid, kuidas muuta õpetamine laste jaoks rohkem mängulisemaks, liikuvamaks ja kuidas kasutada selleks ka erinevaid meeli, mis ongi Play To Learn More meetodi kontseptsiooniks.






Kõik viis päeva olid sisustatud väga praktiliste näidete ja lihtsate võtetega, kuidas õpetada/harjutada matemaatikat, sõnade ja lausete moodustamist ja jutustamist läbi mängu ja liikumise. Tegime ka mitmesuguseid grupitöid.

Samuti külastasime mitut lasteaeda ja vaatlesime tunde, kus igapäevaselt rakendataksegi Play To Learn More meetodit. Iga osaleja jagas ka enda isiklikku kogemust, milliseid mänge ja võtteid oma igapäevatöös kasutatakse.





Koolitusel sain päris mitmeid ideid, kuidas lihtsate võtetega muuta õppimine lastele meelepärasemaks ja mängulisemaks. Väga toredaid mõtteid sain just sellest, kuidas harjutada sõnade ja lausete moodustamist ning kuidas teha kuulamisülesandeid. Kohati oli koolitus aga suunitletud liiga palju eelkooliealiste laste õpetamisele ning õpetati võtteid, mis ei sobiks enam algklassides õppivatele/kuulmislangusega lastele. Sellekohast kriitikat kuulsin ka teistelt osalejatelt.


Kuna koos oli väga erineva kultuuritausta ja temperamendiga inimesed, siis on paslik siinkohal öelda, et vastandid tõmbuvad! Kõik olid üksteisega väga sõbralikud, avatud, elavad ning valitses tõeline grupivaim. Väga positiivne oli see, et kokku oli saanud ka väga humoorikas seltskond. Tuli ette palju selliseid hetki, kus koos naerdi pisarateni.


Kirsiks tordil oli loomulikult ka Islandi imelise looduse ja kultuuriga tutvumine. Samuti saime tunda tõelist Islandi ilma, mis muutus tõesti vaid paari minutiga – kargest, kuid ilusast päisepaistelisest ilmast kuni paduvihma ja tuulise ilmani.








Eriti armas ja südamelähedane oli mulle see, kui Kristini pere kutsus meid viimasel õhtul oma koju Islandi traditsioonilisele õhtusöögile, kus lisaks sellele toimus koolituse reflektsioon ja heade sõnade ning mõtete jagamine. Mõistagi lõppes see kõik väga emotsionaalselt ja olen väga tänulik, et sain jälle kogemuse ja teadmiste võrra rikkamaks.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar